گروه جامعه: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تمام منابعی که برای حوزه فرهنگ اختصاص می‌دهیم تکیه بر اصل کلیدی ولایت امیرالمومنین(ع) دارد، عنوان کرد: دستگا‌ه‌های اجرایی باید به این حوزه به صورت جدی بپردازند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه اگر تمسک مردم ما به ولایت امیرالمومنین(ع) نبود امروز جامعه، کشور ما و دنیای اسلام به نور امامت و پیشوایان دین نورانی نبود، اظهار کرد: اگر تمسک ملت ایران به ولایت امیرالمومنین نبود ما نظام اسلامی را نداشتیم که محور آن نائب امام زمان(عج) باشد.

آموزه‌های دین را بهتر بشناسیم و در مقام عمل برآییم

وی ادامه داد: آنچه داریم ثمره تمسک مردان و زنان به آموزه‌های دین است و آنچه نداریم به دلیل فاصله گرفتن از این آموزه‌ها است پس باید تلاش کنیم معارف دین را بهتر بشناسیم خصوصاً آموزه‌های محوری دین را و در مقام عمل به این آموزه‌ها وفادار باشیم.

حجت‌‌الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: برادران اهل سنت در کتب روایی خود به صورت متواتر نقل کرده‌اند و در کتب شیعه نیز به صورت متواتر نقل شده است که  پیامبر(ص) فرمودند: اگر کسی بمیرد بدون اینکه امام زمان خود را بشناسد، به مرگ جاهلی مرده است. شناخت امام از نظر پیامبر(ص) مساوی با شناخت همه معارف دین است.

وی ارتباط با امام را موجب حضور دین در متن جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد: در دهه امامت و ولایت شاهد ارتباط و پیوند مردم با آموزه‌های دین و پیوند استوار با ولایت امیرالمومنین و فرزندان معصوم آن حضرت باشیم و در این دوران غیبت امام معصوم پیوند خود را با رهبری فقیه، عادل، صالح که نائب امام عصر است مستحکم کنیم.