سید یحیی رحیم صفوی مطرح کرد:
وقف منزل ۴ هزار متری و الحاق به امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع)/ در ۸ سال اخیر ۱۳۷ میلیارد سرمایه جذب کردیم

رئیس هیأت امنای امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) با بیان اینکه در ۸ سال اخیر ۱۵ هزار مترمربع زمین به این مجموعه امامزادگان اضافه کرده‌ایم، گفت: ۴ هزار متر از این زمین‌ها مربوط به منزل جوار این امامزاده بوده است.


به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، سیدیحیی رحیم صفوی در همایش یاوران وقف گفت: هیأت امنای امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) به غیر از این بنده حقیر، حضرت آیت‌الله سعیدی نماینده مقام معظم رهبری در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام محمدی حسنی نماینده مقام معظم رهبری در ارتش جمهوری اسلامی ایران، محسن رفیق‌دوست وزیر اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار مرتضی طلا نایب‌رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، امیرنامی وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و چند تن دیگر هستند.


وی افزود: در 8 سال اخیر حدود 15 هزار مترمربع زمین به مجموعه امامزادگان عینعلی و زینعلی اضافه کرده‌ایم که 4 هزار مترمربع از این زمین‌ها مربوط به وقف یک منزل در جوار این امامزادگان بوده است.


دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در این مدت حدود 8 هزار مترمربع ساختمان به این امامزادگان افزوده شده است و ان‌شاءالله 14 هزار مترمربع هم در طرح توسعه جامع این امامزادگان وجود دارد که آن را هم به بهره‌برداری خواهیم رساند.


رحیم صفوی گفت: در 8 سال اخیر 137 میلیارد تومان سرمایه به امامزادگان عینعلی و زینعلی اضافه کرده‌ایم که البته این کمک‌ها همگی از سوی مردم عزیز بوده است.


وی تصریح کرد: حدود 9 میلیون تومان به صورت میانگین و ماهیانه از سوی مردم نذورات به داخل ضریح این امامزادگان واریز می‌شود.


رئیس هیأت امنای امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) به سازمان اوقاف و امور خیریه توصیه کرد در زمینه اعتمادسازی مردم گام‌های جدی‌تری بردارند لذا باید سازوکار لازم در این خصوص پیش‌بینی شود، ضمن اینکه شفاف‌سازی ورودی سرمایه‌ها و خروجی آنها هم باید مشخص شود. همچنین استفاده از فناوری‌های نوین و فضای مجازی هم باید در دستور کار قرار گیرد، اما باید بدانیم که فضای مجازی شمشیر دو لبه است.


رحیم صفوی در پایان گفت: طبق توصیه مقام معظم رهبری باید شرایط قطب فرهنگی شدن امامزادگان و بقاع متبرکه را فراهم کنیم تا مردم بیشتری بتوانند از این ستارگان درخشان بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/