مدیرعامل آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) برنامه های سوگواری و عزاداری دهه اول محرم در آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) را تشریح کرد.


دکتر مهدی مزینانی با تأکید بر اهمیت برگزاری مراسم های سوگواری و عزاداری امام حسین(ع) گفت:
برگزاری برنامه های عزاداری در دهه اول محرم جزو مهمترین برنامه مذهبی و فرهنگی آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی در سال است که با حضور هزاران نفر از مردم برگزار می شود و اماکن مذهبی در این ایام، گسترده ترین اجتماع مردمی را شاهد هستند.


وی افزود:
سیل خروشان مردم عاشورایی در ایام محرم در حسینیه ها، مساجد، هیئات، تکایا، بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی در شبهای محرم، تصویری حقیقی از عمق ارادت ملت ایران به امام حسین(ع) را به نمایش می گذارد.


دکتر مزینانی در تشریح برنامه های دهه اول محرم گفت:
برنامه های سخنرانی، روضه خوانی و سینه زنی دهه اول محرم از تاریخ شنبه 9 شهریور 1398 به مدت 13 شب پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام دیلمی در آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) برگزار خواهد شد.
وی واقعه دلخراش و دردناک شهادت حضرت علی اصغر را به عنوان سند جنایت و خباثت بنی امیه توصیف کرد و در بیان جزئیات برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی خاطرنشان ساخت:
همایش شیرخوارگان حسینی در 6 هزار نقطه در 45 کشور جهان برگزار می شود و این برنامه قطعاً گامی اساسی برای انعکاس مظلومیت امام حسین علیه السلام به مردم جهان است و برای ما باعث افتخار است که خادمان آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) نیز میزبان خیل عظیم مادران و فرزندانی هستند که به عشق حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رباب(س) گرد هم جمع می شوند.


وی گفت:
همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در این آستان، پنجشنبه 14 شهریور1398 از ساعت 18 با سخنرانی حجت الاسلام لشکریانی و مداحی برادر سرآبادانی برگزار می شود.

دکتر مزینانی در تشریح دیگر برنامه های آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) اظهار داشت:
مراسم ویژه تسلیت خادمان آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) همزمان با شب عاشورا در تاریخ دوشنبه 18 شهریور 1398 از ساعت 21 و مراسم خیمه سوزان در تاریخ 15 شهریور 1398(شام غریبان) با ذکر مصیبت برادران اسلاموند و افشاری درصحن مطهر آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) فرزندان امام زین العابدین علیه السلام برگزار خواهد شد.

مزینانی با دعوت از عموم مردم برای حضور در این مراسم معنوی گفت:
آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی در محیطی معنوی، آرام و دل انگیز در ایام ماه محرم پذیرای عموم مردم است و علاقمندان می توانند از طریق بزرگراه اشرفی اصفهانی، بعد از تقاطع پونک، بلوار پونکی، کوچه امامزاده به این آستان مراجعه نمایند/انتهای پیام