همزمان با ایام دهه اول ماه محرم، ششمین جلسه هیئت امنای آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) برگزار شد.


دکتر سید یحیی صفوی رئیس هیئت امنای آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی با اشاره به ایام عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام و آماده سازی برای برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اظهار داشت:
حقیقتاً حب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تجلیل از بزرگترین حماسه فداکاری در طول تاریخ بشری یعنی حماسه حضرت حسین‌ابن‌علی علیه السلام و اهل بیت و اصحاب امام، رویداد عاشورا در سرزمین کربلا و حوادث پس از آن، باعث جمع شدن میلیون‌ها عاشق، بلکه مجنون اهل بیت می‌شود؛ حقیقتاً راهیپایی اربعین بزرگترین و بی‌نظیرترین راه‌پیمایی‌ معنوی جهانی است که در تاریخ سابقه ندارد.


رئیس هیئت امنای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) افزود:
اعتقاد بنده آن است که خون شهدای دفاع مقدس و اشک چشم مردم ایران راه کربلا را باز کرده است و امیدواریم که خون شهدای مدافع حرم هم راه قدس را باز کند و جمله عارفانه حضرت امام (ره) که فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، به حول و قوه الهی تحقق پذیرد.


دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه با تأکید بر ضرورت شناخت حوزه های فعالیت فرهنگی، طبقه بندی جامعه هدف و آسیب شناسی موانع فرهنگی گفت:
ما باید حوزه های مربوط به فعالیت های فرهنگی را احصاءکنیم برای اینکه بدانیم در حوزه سلامت، ورزش، معرفت شناسی و... چه کارهایی باید انجام دهیم که جوانان را جذب کنیم و زمینه لازم را برای ارتقای فکری جوانان فراهم کنیم. چه مهارت ها و حرفه هایی را می توانیم به مردم آموزش دهیم.


عضو هیئت امنای آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) با تأکید بر ضرورت شناخت جامعه هدف فعالیت های فرهنگی و ایجاد زمینه لازم برای جذب جامعه مورد نظر افزود:
ما باید آسیب شناسی باید کنیم که در جامعه امروز با چه مشکلاتی روبه رو هستیم. انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و فرهنگی بوده است که بستر حرکت انسان را برای رسیدن به یک حیات طیبه فراهم کرده و ما باید ببینیم در این بستر که می خواهیم حرکت کنیم چه موانعی وجود دارد.


دکتر صالحی تأکید کرد:
باید یک سند فرهنگی در این آستان تدوین شود که به سه حوزه شناخت حوزه های فرهنگی، مخاطب شناسی و آسیب شناسی پاسخ بدهد و زمینه و مسیر را برای برنامه ریزی و اقدامات فرهنگی این آستان فراهم نماید.


در ادامه این جلسه دکتر مهدی مزینانی مدیرعامل آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع)، برنامه های دهه اول محرم از جمله مراسم های عزاداری هر شب پس از نماز مغرب و عشاء، برنامه شیرخوارگان حسینی، عرض تسلیت خادمان و خیمه سوزان را برای اعضای هیئت امنا تشریح کرد.


در ادامه جلسه هر کدام از اعضا نقطه نظرات خود را پیرامون برنامه های ایام ماه محرم و اقدامات فرهنگی، مذهبی و آموزشی در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی علیهما السلام ارائه دادند/انتهای پیام